Cu banii obţinuţi din penalizarea constructorilor, putem construi 19 km de autostradă, dacă ne înscriem în standardele de cost. Sursa: ADI PÎCLIȘAN
De la înscăunarea Ancăi Boagiu la şefia Transporturilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a aplicat amenzi constructorilor şi proiectanţilor în valoare de circa 40 de milioane de euro, mai mult decât s-a reuşit într-un an şi nouă luni când la şefia ministerului s-a aflat Radu Berceanu.
În total, din 2009 şi până în iulie 2011, firmele de construcţii au fost sancţionate cu circa 73,8 milioane de euro, suficient pentru a finanţa construcţia unei secţiuni de autostradă cu o lungime cuprinsă între 12 şi 19 de kilometri.
Potrivit standardelor de cost adoptate de companie, un kilometru de autostradă trebuie să ne coste între 3,86 milioane euro şi 6,1 milioane de euro.
Astaldi şi FCC, sancţiuni de 12 milioane de euro
La peste 6,1 milioane de euro se ridică penalităţile aplicate de Compania de Autostrăzi italienilor de la Astaldi şi spaniolilor de la FCC pentru realizarea autostrăzii Arad-Timişoara, care ar trebui finalizată în acest an, potrivit unor informaţii remise "Evenimentului Zilei" de către CNADNR. Motivul: întârzieri în lucrări şi nejustificarea avansului acordat în 2009.
Aceeaşi asociere a mai fost amendată cu circa 6,5 milioane de euro şi pentru nereguli la lucrările de construcţie a centurii ocolitoare a Constanţei, iar Compania analizează sancţionarea suplimentară a constructorului.
Probleme au fost şi pe autostrada care ar trebui să lege Capitala de Ploieşti. Italienii de la Pizzarotti şi Tirena Scavi au fost cei care au avut de achitat către Compania de Autostrăzi 65.000 de euro, pentru unele întârzieri la lucrări. Aceştia s-au angajat ca, până la finalul anului, pe 13 din cei 19 kilometri ai