Audi va dezvalui versiunea hibrida A8 la Salonul Auto International de la Frankfurt, 15-25 septembrie 2011, iar automobilul va intra in productia de serie incepand cu 2012.
Noul Audi A8 hibrid, A. 2.0 TFSI dispune de un motor pe benzina care genereaza 155 kW (211 CP), un cuplu de 350 Nm, sincron cu un motor electric de 40 kW (54 CP) si un cuplu de 210 Nm, se precizeaza pe site-ul Gizmag.
Pozele cu superbul Audi A8 circula deja pe internet. Noul hibrid A8 va combina cele doua forme de propulsie, de o putere maxima de 180 kW(245 CP) si un cuplu maxim de 480 Nm, avand puterea unui motor in 8 cilindri, dar consumand carburant cat un vehicul cu 4 cilindri.
Consumul mediu estimat este de sub 6,4 l la 100 de km, vehiculul accelerand de la 0 - 100 km in mai putin de 7,7 secunde, si poate atinge o viteza maxima setata la 235 km/ora. Noul A8 este disponibil in trei moduri hibride.
Pana la 65 km/ora, hibridul este propulsat de motorul electric, dupa care pentru viteze mai mari este deconectat, trecand pe motorul cu ardere interna, iar sistemele electronice permit incarcarea bateriei, cu ajutorul motorului electric.
Motorul electric este montat in spatiul ocupat de convertorul de cuplu in fata fiind modificat cu opt trepte Tiptronic. Ambreiajul de tip multi - disc functioneaza intr-o baie de ulei. Bateria vehiculului cantareste 36,7 kg fiind protejata de o carcasa speciala si fiind ventilata pentru a asigura nivelul de temperatura ideala, fiind plasata in portbagaj.
Porbagajul dispune de un volum de 400 de litri ca spatiu pentru depozitarea bagajelor.
Cu finisaje de exceptie, avand jante de aliaj de 18-19 inches, noul A8 are cadrul de baza cu 40% mai usor, cantarind doar 231 kg, si este realizat in intregime din aluminiu, fata de versiunile anterioare realizate din oteluri