O suma de pana la 5 milioane de euro ar putea fi valoarea tranzactiei pentru care Edipresse A.S. Romania a batut palma cu elvetienii de la Ringier. Tranzactia vine in contextul in care in ultimi ani, pierderile inregistrate in Romania s-au ridicat la cateva zeci de milioane de euro, iar Ringier nu a facut decat sa-si restranga activitatea, inclusiv prin inchiderea unui titlu de revista glossy.
In plus, piata de print este tot mai afectata atat de reducerea investitiilor, cat si de dezvoltarea online-ului.
De asemenea, investitia vine pe fondul unei pierderi de 6,7 milioane de euro, inregistrata de Ringier in Romania in 2010.
Analistului media Iulian Comanescu a estimat la cererea DailyBusiness.ro ca pretul pe care Ringier ar fi putut sa-l plateasca pentru preluarea Edipresse A.S. s-ar putea ridica pana la 5 milioane de euro.
Estimarea a fost facuta in contextul in care, anul trecut, Edipresse A.S. inregistra pierderi de aproape 700.000 euro.
Comanescu a mai spus ca preluarea are sensul concentrarii majoritatii titlurilor glossy in mainile unui singur proprietar.
"Daca ne gandim ca A.S. vine de la Axel Springer, iar Ringier este aliat cu Bauer in 'Bravo' si ghidurile TV, avem patru grupuri puternice intr-unul singur. Singurul jucator major ramas pe din afara e Sanoma", a subliniat analistul, intrebandu-se in acelasi timp cum vor arata cotele de piata pe diferite segmente si daca nu cumva Consiliul Concurentei nu va avea ceva de spus in acest sens.
Disparitia unor titluri: Bravo sau Popcorn?
Pe de alta parte, preluarea Edipresse A.S. de catre Ringier ar putea duce la disparitia unor titluri de pe o piata saturata a revistelor, despre care acelasi analist spune ca "trebuia sa sufere de multa vreme o contractie".
Un exemplu in acest sens este revista Bravo (titlu editat de Ri