De numele său se leagă înfiinţarea specializării Autovehicule Rutiere din cadrul Universităţii din Piteşti, dar şi piatra de temelie a centrului de cercetare în care s-a realizat Dacia Hamster, primul prototip hibrid.
Profesorul universitar inginer Ion Tabacu este un exemplu de perseverenţă şi dăruire pentru toţi studenţii săi. În 1972 a venit, prin repartiţie guvernamentală, la Universitatea din Piteşti, care atunci era un institut subordonat Politehnicii Bucureşti. A ales să predea în domeniul automobilistic, cel care a fost pasiunea sa de-o viaţă şi despre ale cărui taine a ajuns să scrie, până acum, 16 cărţi. Este prorector al Universităţii, vicepreşedinte al Societăţii Inginerilor de Automobile din România şi conducător de doctorat.
“Tatăl” specializării “Autovehicule Rutiere”
În 1977, Ion Tabacu punea piatra de temelie a specializării “Autovehicule Rutiere”, din cadrul Facultăţii de Mecanică şi Tehnologie, cea care îi pregăteşte pe studenţii care aleg ulterior calea către uzina de automobile Dacia Renault.
“Programul de acreditare pentru specializarea “Autovehicule rutiere” este printre primele din cadrul acestei universităţi şi a fost făcut de mine. Acest program este unul ca nava Amiral, recunoscut şi apreciat. În acest an în care admiterea la universitate a fost foarte slabă, la această specializare s-au ocupat toate cele 130 de posturi, astfel că nu mai avem ce să scoatem la concurs în toamnă”, spune profesorul. Ion Tabacu le predă studenţilor cursul “Calculul şi construcţia automobilelor”, fără de care un tânăr inginer nu s-ar putea forma în acest domeniu.
“Îmi place să predau. Mă bucur că 30-40% din inginerii de la Dacia sunt absolvenţii facultăţii noastre de la Piteşti, am o mare satisfacţie. Avem un parteneriat foarte bun cu Dacia, studenţii noştri fac practică la ei, iar mulţi chiar rămân angajaţi”, spune Ion Tabacu.