Criza le-a amintit oamenilor ca banii nu reprezinta nimic mai mult decat niste bucati de plastic sau de hartie care azi pot cumpara o insula, dar mai s-ar putea sa nu mai valoreze nici macar cat o paine.
Asa ca investitorii si-au intors privirile catre cel mai valoros bun din cele mai vechi timpuri - aurul. Si asa, pretiosul metal, a pornit pe un drum ascendent, pretul sau batand record dupa record.
Insa, ca orice panta, si drumul aurului va avea un varf si, intr-un final, o baza. Iar cand aurul va face cale intoarsa, cine ii va lua locul?
Unii spun argintul, altii spera intr-o revenire a imobiliarelor, altii isi baga toate resursele in Internet, sustinand ca acesta este viitorul.
Insa o melodie veche incepe sa se auda pe fundalul goanei dupa investitia perfecta. Daca din mosi stramosi se stie ca diamantele sunt cele mai bune prietene ale femeilor, se poate ca versiunea moderna a acestui cantec sa inlocuiasca in versuri doamnele cu ... investitorii?
Si piata diamnatelor s-a dezvoltat anul trecut, insa nu a ajuns la puterea aurului. De Beers, una dintre cele mai mari companii din lume din industria diamantelor, arata ca, daca in SUA, in 2010, pretul diamantelor a crescut cu doar 7%, acesta a cunoscut o majorare mai mare in China - 26% si in India - 37%, trendul ascendent continuand, mai moderat, ce-i drept, si in 2011.
Si, cum era normal, pretul mare al diamantelor, combinat si cu o crestere a cererii, au dus la majorarea valorii actiunilor companiilor din industrie, la nivel global.
"Avem o cerere mai mare decat putem acoperi, mai ales pe diamantele foarte scumpe, segmentul nostru de piata", declara, intr-un interviu publicat vineri, in Bloomberg, directorul executiv al Gem Diamonds Ltd, Clifford Elphick.
"Ne asteptam la o pauza in cresterea pretului diamantelor, nu va mai