Pe măsură ce încrederea consumatorilor revine în Dubai și vânzările ating cotele dinainte de criza financiară, marii retaileri se înghesuie din nou în cele 40 de mall-uri ale emiratului.
Rețelele americane Victoria”s Secret și American Eagle Outfitters sunt printre retailerii care au intrat anul acesta în emirat, după ce anul trecut își făcuseră debutul Pottery Barn și Bloomingdales. Anul acesta vânzările în mall-urile din Dubai au crescut cu 10%, potrivit unor companii precum Rivoli Group care are în portofoliu branduri precum Tissot, Burberry, Gucci și Cartier. Până și retailerii americani, circumspecți până acum la extinderea în lumea arabă, vâd acum oportunități în Dubai. ”Mall-urile din Dubai sunt mai plin decât oriunde în lume”, spune Sheeraz Hasan, fondatorul ”Millions of Milkshakes” care va deschide prima locația în afara SUA în emirat.
Încrederea consumatorilor din a doua mare economie arabă este cea mai mare din 2004 încoace, atingând un nivel de 95,6%, față de 73,6% în urmă cu șase luni, depășind piețe emergente precum China și India. Compania de consultanță A.T.Kearney arată că Dubaiul este a doua cea mai atractivă piață pentru retaileri, după China, mai ales datorită veniturilor ridicate ale locuitorilor și vizitatorilor. Un alt motiv îl reprezintă numărul mare de vizitatori chinezi, Dubaiul și China semnând în 2009 o înțelegere ce ușurează regimul de călătorie între cele două țări.
Totalul vânzărilor de retail din Dubai va atinge 41 mld. dolari în 2015, față de 31 mld. dolari anul acesta, arată datele British Monitor International. Iar creșterea poate fi amenințată doar de o scădere masivă a prețului petrolului sau de un dezastru economic la scară largă în restul lumii.