Costă între 30.000 şi 100.000 de euro, costurile de achiziţie şi de întreţinere fiind comparabile cu cele ale unui automobil de clasa medie. Sursa: Sebastian Radu
Vorbim de avioanele ultrauşoare (ULM), încă puţine în ţara noastră, dar numărul lor e în uşoară creştere.
Definiţia unui ULM în Europa şi pe mapamond
Avioanele ultrauşoare nu sunt definite unitar pe tot parcursul globului. De exemplu, în Statele Unite, avion ultrauşor este considerat cel de maximum 260 kg, în Europa - până în 450 kg iar în Rusia şi zona fostei URSS limita superioară este de 750 kg. Pentru a se alinia câtuşi de puţin altor state, Statele Unite au creat o nouă categorie, la fel de permisivă, numită LSA (Light Sport Aircraft), cu aeronave de până în 600 kg.
Cine zboară sau are „U.L.M”
Oamenii de afaceri care au puţin timp la dispoziţie pentru a ajunge în diverse locuri, departamentele de ştiri ale televiziunilor, cluburile de pilotaj, agenţiile de publicitate, producătorii agricoli sau pur şi simplu pasionaţii de zbor. Oricare dintre noi poate obţine licenţa de zbor sau zbura, din plăcere sau curiozitate cu o aeronavă de mici dimensiuni.
Cine deţine o astfel de aeronavă se poate declara cu uşurinţă un om fericit şi împlinit. În afara faptului că zborul oferă o libertate deplină, se deplasează şi foarte rapid: în două ore poate ajunge la mare!
Pentru că nu este greu să întreţii un astfel de aparat, costurile fiind comparabile cu cele ale unui automobil şi pentru că pot zbura de pe orice pista înierbată sau izlaz comunal, cu doar câteva aprobări, acest hobby este în plină dezvoltare în ţara noastră. Creşterea numărului de licenţe va mări implicit şi numărul aeronavelor, depăşind cifra de 400 din acest moment.
Licenţa necesară pentru a pilota un ULM
Pentru a zbura cu avionul ultrauşor trebuie să fi urma