Calatorind tot mai mult in afara granitelor tarii, ajungem sa achizitionam mai des produse si servicii dintr-un alt stat comunitar.
Poate vi s-a intamplat ca pentru acelasi produs sau serviciu sa vi se ceara o suma mai mare de bani decat unui rezident din tara respectiva. Chiar daca stim ca si in Romania turistii sunt "suprataxati" de vanzatori si de prestatorii de servicii ori de cate ori e posibil, acest lucru nu este doar anormal, ci reprezinta o discriminare ilegala si inacceptabila.
In calitate de cetatean european, nu trebuie sa platiti mai mult pentru produsele si serviciile pe care le achizitionati in alta tara din UE, daca diferenta de pret nu este justificata.
Spre exemplu, este ilegal sa vi se pretinda sa platiti un pret mai mare decat cel perceput unui localnic atunci cand doriti sa inchiriati un automobil intr-un alt stat al Uniunii Europene.
Exista totusi si exceptii, cazuri in care nerezidentii nu sunt discriminati daca sunt pusi sa plateasca in plus fata de un localnic pentru acelasi produs sau serviciu. Un exemplu ar putea fi pretul unui bilet de acces la o piscina aflata in administrarea autoritatii locale. Daca finantarea piscinei se realizeaza din impozitele platite de locuitorii din zona, atunci e firesc ca acestia sa beneficieze de un pret mai mic, data fiind contributia lor la bugetul local.
Garantia de doi ani
Cand achizitionati bunuri in UE, aveti la dispozitie doi ani pentru a solicita repararea sau inlocuirea acestora, daca se dovedesc a fi defecte sau neconforme cu descrierea. Daca produsul nu poate fi reparat sau inlocuit intr-un interval rezonabil si fara inconveniente, puteti solicita rambursarea sumei platite sau o reducere de pret.
Garantia de doi ani incepe din momentul achizitionarii sau livrarii produsului. Daca descoperiti ca produsul are un defect,