Antreprenorii cu afaceri mici si medii investesc in campaniile AdWords pana la 50% din bugetele de marketing, in timp ce multinationalele merg pe campanii punctuale, de 2-3 luni, alocand de cele mai multe ori sub 5% din bugetul de promovare.
In aceste conditii, Marius Lazarescu (foto), CEO al agentiei Today's, estimeaza ca anul acesta bugetele alocate de companiile romanesti vor creste cu cel putin 15%, fata de 2010.
Cu toate acestea, atat antreprenorii, cat si consumatorii romani se arata sensibili la zvonuri si foarte precauti in ceea ce priveste actiunile de marketing intr-o perioada in care se vorbeste tot mai mult de o revenire a crizei economice.
Despre toate acestea, dar si despre avantajele promovarii pe Google, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Marius Lazarescu , managerul Today's.
DailyBusiness.ro: La cat estimati publicitatea pe Google Adwords in 2011, in crestere/scadere fata de anul trecut?
Marius Lazarescu: Pentru 2011 estimez o crestere a bugetelor alocate de companiile romanesti cu cel putin 15%, iar daca luam ca punct de reper estimarea de aproximativ 15 milioane de euro pentru 2010, pentru 2011 ar reiesi aproximativ 17,5 milioane euro buget consumat.
DB: Cum au aratat investitiile in prima parte a anului?
ML: Noi am observat o abordare ceva mai atipica la inceputul acestui an: in primele doua luni, advertiserii au fost in standby (fata de anul trecut cand, dupa 15 ianuarie intrasem in febra campaniilor), iar apoi au revenit in forta, pentru urmatoarele 4 luni.
DB: Care sunt cuvintele "de aur", respectiv cele mai cumparate pe Google in august si cat costa ele?
ML: Analizand portofoliile gestionate de noi, dar si cifrele din Today's Adwords Monitor, cu mici exceptii, cele mai active expresii nu au suferit modificari sezoniere importante. Acestea vin din domenii "obis