Dispozitivul care vrea să revoluţioneze televiziunea va permite combinarea conţinutului online cu cel TV pe un singur terminal. Google TV este privit ca o ameninţare de distribuitorii americani de cablu, motiv pentru care a fost blocat de trei mari reţele de televiziune.
Serviciul Google TV a fost lansat în Statele Unite în octombrie anul trecut, însă nu a fost bine primit de competiţie. Trei reţele TV importante de peste Ocean au blocat imediat serviciul. Ce-i drept, au existat şi câteva probleme legate de soft, lucru care i-au determinat pe analişti să se întrebe dacă Google chiar îşi doreşte să facă acest pas. Google TV permite utilizatorilor să amestece conţinutul online cu cel TV pe un televizor special creat în acest sens. Echipamentul necesar a fost lansat de Loghitech International. Compania a redus preţul dispozitivului de la 299 la doar 99 de dolari. Google a achiziţionat recent compania Motorola Mobility, a cel mai mare furnizor de decodoare digitale din lume, care livrează echipamente pentru numeroşi operatori de cablu TV din SUA.
Scandal peste Ocean
O mare parte din industria TV, precum şi difuzorii de ştiri şi operatorii telecom, privesc cu prudenţă Google şi acuză compania că le „fură" veniturile din publicitate fără a contribui la costurile presupuse de crearea de conţinut. Adresându-se celor mai importante nume din televiziunea britanică, Eric Schmidt, preşedintele Google, a căutat să dea asigurări că nu este cazul de suspiciuni şi ostilitate. „Unii s-au temut, în SUA, că vrem să concurăm cu reţelele de televiziune sau cu creatorii de conţinut.
De fapt, intenţia noastră este exact opusul. Vrem să susţinem industria conţinutului prin oferirea unei platforme deschise unde să evolueze următoarea generaţie de televiziune, la fel cum Android este o platformă deschisă pentru următoarea generaţie de telecomunicaţii m