Intrarea celui de-al doilea mare retailer britanic, New Look, pe piața locală a dat adevăratul start al competiției în fashion-ul românesc. Miza? Un segment de aproape două miliarde de euro, unde brandurile internaționale dețin peste 30% cotă de piață
Pentru Nigel Darwin, directorul de dezvoltare al retailerului New Look, România este una dintre cele opt piețe în care compania și-a făcut intrarea în acest an. Nu o cunoște îndeajuns de bine pentru a face singur față competiției din partea grupului Inditex sau H&M, însă se bazează pe parteneriatul cu Fourlis Group, de altfel deținătorul francizei New Look pe România, pentru a dezvolta brandul pe plan local.
„Am analizat piața și deschiderea magazinelor aici mai bine de un an. Este prea devreme acum să vorbim de cotă de piață. Peste cinci ani, da. În prezent, esențial este să facem cunoscut brandul publicului din România, să identificăm clienții și să ne dăm seama de preferințele lor”, declară pentru Capital managerul. „Avem emoții. Nu putem spune că intrăm în orice piață și imediat ni se deschid ușile. Nu cunoșteam România, dar am găsit un partener care știe foarte bine piața“, adaugă acesta, menționând că a sesizat doar că românii sunt interesați de modă.
Investiții de 10 milioane de euro pe termen lung
Primul magazin New Look s-a deschis în mallul AFI Cotroceni, cel de-al doilea urmând săptămâna aceasta în Băneasa Shopping City. Alte două magazine vor fi inaugurate până la finalul anului tot în București.
Potrivit lui Nigel Darwin, investiția necesară unui magazin New Look de 500 de metri pătrați (formatul pe care New Look îl operează în străinătate) este de jumătate de milion de euro, ceea ce înseamnă că, până la finalul anului, retailerul va fi invesestit două milioane de euro în plan local. Strategia companiei urmărește extinderea și în afara Capitalei, următoarele două magazine u