Succesul la box-office nu mai este de mult considerat un indice credibil pentru valoarea şi popularitatea unui film
Istoria cinematografiei este plină de insuccese uimitoare, respinse aparent fără apel de public şi de critică, pentru ca după câţiva ani, iar uneori şi după câteva luni să devină adevărate filme de referinţă, relatează it.cinema.yahoo.com. Motivele sunt greu de înţeles: uneori, pur şi simplu timpul este cel care face ca filmul respectiv să fie apreciat la justa valoare, pelicula fiind probabil prea „avangardistă“ pentru anii în care a fost lansată pe marile ecrane. Alteori, la apariţia întârziată a succesului contribuie însă alţi factori legaţi de schimbările neaşteptate în plan social, politic, economic. Sau uneori este o chestiune de gusturi. Cu siguranţă există critici care astăzi nu ar mai scrie răutăţile cu care au etichetat filme care acum sunt printre cele mai iubite şi cunoscute de marele public. De obicei, există două categorii de filme care de la eşecuri au ajuns printre pelicule de referinţă în istoria cinematografiei: cele de nişă, apreciate de cinefilii rafinaţi, şi cele mai populare, pe care, atunci când spectatorii le urmăresc, nu vor decât să vadă un film care să le ofere o emoţie, indiferent de care ar fi acesta.
Un prim exemplu este legendarul film „Timpuri noi“ din 1936, cu Charlie Chaplin în rol principal. Acesta a fost ultimul film în care Chaplin a interpretat personajul Micul Vagabond, pe care îl crease în 1914 şi care îi adusese faima şi simpatia universală. Însă, între timp, lumea se schimbase, iar pentru a înţelege satira socio-politică subtilă şi în acelaşi timp atât de feroce a filmului era nevoie de altă mentalitate, mult prea îndrăzneaţă pentru acea epocă. Oricum ar fi, cert este că, la lansare, filmul a fost un dezastru, iar în Germania a fost considerat filo-comunist.
Filme controversate @