Fostul CEO al Apple a primit de cele mai multe laude despre felul in care a transformat compania in cea mai valoroasa companie din IT, a fost adesea catalogat ca fiind un mare antreprenor si vizionar. Insa unele lucruri care merg pentru Apple nu sunt cele mai potrivite pentru majoritatea businessurilor, scrie publicatia Read Write Web.
1. Nu fiti secretosi.
Steve Jobs este celebru pentru secretomania sa. Fiecare gadget este construit izolat si adesea inginerii nu stiu cum arata in intregime produsul pentru care lucreaza, fiecare angajat construind o mica parte din acesta.
Insa sunt si cateva motive pentru a nu construi produsele “pe furis”.
De exemplu, puteti primi pareri inca de la inceputul dezvoltarii acestora, puteti realiza o comunitate despre acest produs si va puteti construi o relatie cu potentiali investitori.
2. Nu va asteptati ca prima versiune sa fie perfecta. Relansati repede o a doua varianta.
De fiecare data cand Jobs lansa un produs toata lumea se astepta ca acesta fie minunat, revolutionar, sa ne schimbe viata.
Insa, Reid Hoffman, cofondator al retelei de socializare profesionala LinkedIn, spune ca majoritatea antreprenorilor ar trebuie sa fie jenati de primul produs pe care il scot pe piata.
In lume sunt foarte putine echipe la fel de puternice precum cea care realizeaza produsele Apple, o echipa care intelege si construieste ceea ce isi doresc oamenii fara sa aiba prea multe reactii din exterior.
Cu alte cuvinte, nu sunteti Steve Jobs sau Jonathan Ive (vicepresedintele departamentului de design industrial al Apple si cel care a realizat designul pentru produse precum iPod, iPhone, IPad, iMac, MacBookl), deci este foarte greu sa estimati la fel de usor ca ei ceea ce este nevoie sa contruiti.
In schimb, va puteti testa ideea inainte de a concepe un produs, iar daca primul nu