Gigantul Amazon pregăteşte lansarea unei tablete de genul celei Apple. Cel puţin asta se zvoneşte de câteva zile în presa de specialitate. Interesant este că, în ciuda celorlalte tablete deja lansate de companii consacrate precum Samsung sau Research In Motion (producătorul Blackberry), analiştii americani consideră că tableta Amazon va fi primul competitor real al Apple iPad, deşi pare o bătălie David vs. Goliat. Să vedem de ce.
În primul rând, conform informaţiilor „scurse” până acum în presă, tableta Amazon va costa sub 300 de dolari, ceea ce înseamnă că va fi mult mai ieftină decât entry-level-ul iPad, al cărei preţ este de 499 de dolari.
Astfel, Amazon ar adopta o altă strategie faţă de ceilalţi competitori ai tabletei Apple: nu pune preţ pe hardware ci pe conţinutul digital, reprezentat de muzica, filmele şi aplicaţiile vândute special pentru acest dispozitiv.
„Disponibilitatea [companiei Amazon, n.r.] de a vinde tableta în pierdere, combinată cu puterea brand-ului, a conţinutului, infrastructurii şi a valorii comerciale o transformă în singura competitoare a iPad de pe piaţă. Dacă Amazon lansează o tabletă sub preţul de 300 de dolari vom fi martorii unor vânzări de 3-5 milioane unităţi, doar în cel de-al patrulea trimestru al anului, presupunând aici că are suficiente resurse să producă atât de multe device-uri”, susţine Sarah Rotman Epps, o analistă americană din cadrul companiei Forrester Research, citată de AFP.
Amazon, o companie cu sediul în Washington, cunoscută, printre altele, pentru e-book-reader-ul Kindle, este capabilă să „distrugă nu doar strategia de produs a Apple, dar şi pe cea a altor producători de tablete”, subliniază analista Forrester Research.
Niciunul dintre competitorii iPad de până acum nu a reuşit să clatine dominaţia Apple, compania din California rămasă recent fără celebrul Stev