Modificarea contractului de privatizare a companiei Automobile Craiova, prin care Ford a preluat uzina de la Craiova, nu se poate face prin îndepărtarea acţionarilor minoritari de la beneficiul activelor conexe, susţine Asociaţia Investitorilor de pe Piaţa de Capital (AIPC).
Foştii acţionari minoritari ai Automobile Craiova se luptă de peste doi ani cu Ford pentru a primi o parte din activele conexe pe care americanii le-au preluat odată cu uzina, conform contractului de privatizare. Acesta prevedea că după privatizare Ford va restructura grupul de companii şi-şi va opri doar producţia de automobile, iar statul şi acţionarii minoritari ai Automobile Craiova ar fi urmat să primească activele conexe, constând în unele terenuri neutilizate şi spaţii comerciale. Între timp, acţionarii minoritari au fost scoşi din companie după ce Ford a ajuns să controleze peste 97% din acţiuni, iar restructurarea nu a mai avut loc, motiv pentru care foştii minoritari s-au adresat Comisiei Europene reclamând ajutor de stat.
În prezent, AVAS negociază cu Ford un act adiţional la contractul de privatizare prin care să preia activele conexe ale companiei, iar acţionarii minoritari cer să primească şi ei o parte din noua firmă.
AIPC a sesizat vineri Comisia Europeană cu privire la intenţia AVAS şi Ford de a aduce unele modificări la contractul de privatizare încheiat în 2007, printr-un act adiţional. "AIPC subliniază celor două părţi contractante (Ford şi AVAS - n. red.) că modificarea condiţiilor iniţiale de privatizare nu se poate face prin îndepărtarea acţionarilor minoritari de la beneficiul activelor conexe. Faţă de declaraţiile oficialilor AVAS conform cărora noua societate comercială care va deţine activele conexe «va fi controlată integral de statul român», AIPC ia act că unul dintre scopurile urmărite prin modificarea prevederilor procesului de restructurare este