Casa Capsa a reusit anul trecut sa isi mentina business-ulla un nivel stabil, iar Ambasador a reusit sa isi creasca profitul.DailyBusiness.ro va prezinta cum a evoluat business-ul a 5 dintre hotelurileemblema ale Capitalei.
Casa Capsa a devenit si hotel din 1886 si de atunci este unuldintre cele mai importante puncte de intalnire a personalitatilor romanesti siinternationale care ne viziteaza Capitala. Cafeneaua a fost insa cu adevarat un fenomen in perioadainterbelica, atunci cand era locul de intalnire al scriitorilor si artistilor.
Hotelul, redeschis la inceputul anilor 2000, a inregistrat anultrecut afaceri de 5,1 milioane lei, in scadere usoara fata de 2009, insa areusit sa isi diminueze pierderile pana la 1,7 milioane lei, fata de peste 2 milioanelei, potrivit Ministerului Finantelor.
Ambasador este o alta cladire importanta a Capitalei.Construita la finalul anilor '30, unitatea hoteliera a realizat in 2010 afaceri de 5,8 milioane lei, in scadere fata denivelul de 7,1 milioane lei din 2009, insa a reusit sa isi creasca profitul dela 1,1 milioane lei, pana la 1,5 milioane lei.
InterContinental a implinit anul acesta 40 de ani. "InterContinentaluldin Bucuresti s-a deschis intr-un moment politic favorabil, in care dictatorulCeausescu incerca sa se delimiteze de politica sovietica",spune George Opris, fost Rooms Division Manager, 1971-1996.
"Cu ocazia deschideriihotelului, in mai 1971 s-au inaugurat si cursele aeriene Pan Am catreBucuresti. Chiar din ziua deschiderii oficiale, Pan Am a adus un avion plin deturisti americani, care s-au distrat toata noaptea. Hotelul a fost inacest fel plin inca din ziua deschiderii si pentru multa vreme dupa aceea. Lainceput, o camera single costa 18 dolari, iar o camera dubla 23 dolari", povesteste Opris.
InterContinental Bucuresti a fost la vremea deschiderii, si inca