Daca n-avem si noi un William si o Kate a caror nunta sa fie un autentic eveniment mondial si un model, tot mondial, de eleganta si bun gust, promovam ce gasim prin ograda.
Modelul nostru de nunta a secolului, caricaturala, la fel ca protagonistii, dar numai buna de simtit ce a mai ramas din mintile romanilor.
Dintr-un bun inceput precizez ca nu le contest lui Cristian Borcea si miresei sale dreptul de a-si face o nunta dupa pofta inimii si puterea portofelului. Ma intereseaza doar ca milionul de euro investit sa fi fost alb ca rochia miresei, adica obtinut legal si impozitat. La fel si banii pe darurile de nunta primite de la ilustra adunare. Ceea ce ma revolta insa este ca acest eveniment privat a devenit o chestiune de interes public printr-o mediatizare isterica.
Sigur ca sotii Borcea au facut tot ce au putut pentru a-si promova nunta, caci in Romania bogatia fara ostentatie e degeaba. Sigur ca ar fi putut sa pastreze discretia, macar nestarnind cu buna stiinta curiozitatea avida a televiziunilor. Si pentru asta era suficient sa nu dea publicitatii, pe post de momeli, tot felul de detalii picante, de la hainele pregatite si preturile lor astronomice, la cubaneza angajata pentru trabucuri, la meniu si pianul de pe apa. Cuplul Borcea n-a vrut doar o nunta fastuoasa, ci si o nunta nationala. Si a obtinut-o.
Televiziunile au simtit miros de rating si au navalit, cu transmisiuni in direct, din aer, din apa si de la sol. Se stie ca oamenii se uita cu nesat la asa ceva. Unii din pura curiozitate si lipsa de alte preocupari, altii verzi de invidie, altii in cautare de modele.
Si daca mai faci ca Realitatea TV, care a asociat imaginile de la opulentul eveniment cu cele dintr-o cantina a saracilor, efectul este garantat, caci atinge coarda luptei de clasa. Dar dincolo de toate acestea, ce a fost promovat de fapt o