Optzeci de deputaţi ai Uniunii pentru o Mişcare Populară din Franţa (UMP) au cerut marţi ministrului Educaţiei, Luc Chatel, retragerea manualelor şcolare care susţin că \"identitatea sexuală\" a indivizilor se datorează în egală măsură sexului biologic şi contextului socio-cultural.
Cei optzeci de parlamentari se fac ecoul criticilor exprimate pe marginea acestui subiect de conducerea şcolilor catolice. Într-o scrisoare către ministru, citată de Le Parisien, parlamentarii apreciază că manualele de "Ştiinţă şi Viaţă pe Terra" (SVT) de clasa I fac referire la aşa-numita "teorie a genului sexual".
"Potrivit acestei teorii, persoanele nu mai sunt definite ca bărbaţi şi femei, ci ca practicanţi ai anumitor forme de sexualitate: homosexuali, heterosexuali, bisexuali şi transsexuali", scriu parlamentarii francezi. Ei consideră că aceasta este "o teorie filosofică şi sociologică fără vreo bază ştiinţifică, care afirmă că identitatea sexuală este o construcţie culturală".
În clasa I învaţă că sexul nu e totuna cu genul
Semnatarii citează şi un manual publicat la Editura Hachette, care afirmă: "Sexul biologic ne identifică drept masculi sau femele, dar acesta nu este un motiv suficient pentru a ne categorisi de genul masculin sau feminin."
Apreciind că "statul are datoria de a controla mai bine conţinutul manualelor şcolare" şi adăugând că "’teoria genului sexual’ nu figurează stricto sensu în programa de învăţământ pentru SVT", deputaţii conchid în scrisoarea adresată ministrului Educaţiei: "Contăm pe dumneavoastră să retrageţi din şcoli manualele care prezintă această teorie".
Într-o circulară din 30 septembrie 2010, ministerul cerea ca programa SVT de clasa I să conţină un capitol intitulat "A deveni bărbat sau femeie". "Dacă identitatea sexuală şi rolurile sexuale în societate, cu stereotipele lor, aparţin sferei publice, orientare