Pregătirea profesională, o nouă măsură pentru creşterea calităţii serviciilor în asigurări
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) reaminteşte că, începând cu 1 septembrie 2011, persoanele care doresc să lucreze în distribuţia produselor de asigurare au obligaţia să prezinte un certificat de calificare profesională în domeniul asigurărilor.
Conform normelor emise de CSA referitoare la pregătirea profesională, certificatul reprezintă o condiţie pentru încheierea, pentru prima dată, a unui contract de muncă, de mandat sau intermediere în domeniul asigurărilor.
În plus, atât noii veniţi în domeniul distribuţiei produselor de asigurare după data de 1 septembrie, cât şi cei care desfăşoară deja asemenea activitate au obligaţia ca, la perioade sucesive de maxim 3 ani (respectiv de 2 ani în cazul conducătorilor intermediarilor), să facă dovada că au urmat un program de pregătire profesională continuă, aprobat de către CSA. Aceste perioade se calculează de la data de 01.10.2010.
Angela Toncescu, preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, a declarat: ”Piaţa asigurărilor are un mare potenţial de dezvoltare şi cu siguranţă va crea multe oportunităţi pentru forţa de muncă în următorii ani. Rolul nostru este să ne asigurăm că cei care lucrează în această piaţă au şi competenţe profesionale suficiente astfel încât clienţii lor să înţeleagă exact ce cumpără.”
Certificatul de calificare profesională/pregătire profesională continuă se poate obţine în urma susţinerii unui examen organizat de către Institutul de Management în Asigurări (IMA), după frecventarea unor cursuri de profil la oricare dintre furnizorii de programe educaţionale autorizaţi. IMA este instituţia de educaţie profesională înfiinţată de CSA în vederea implementării programelor de pregătire profesională (calificare şi pregătire profesională continuă) într-un mod unit