Cardurile turistice oferă o serie de reduceri şi gratuităţi celor care vizitează judeţul.
Centrul Judeţean de Informare Turistică Maramureş a emis în ultimele 12 luni doar cu puţin peste 600 de carduri cu facilităţi turistice, îndeosebi destinate scurtelor vacanţe la sat. În timp ce autorităţile încearcă să prezinte iniţiativa drept un succes deosebit, reprezentanţii agenţiilor de turism spun că iniţiativa este un eşec răsunător, în condiţiile în care, în medie, doar două persoane pe zi lucrătoare au solicitat, un astfel de card.
„În principiu, iniţiativa este excelentă şi funcţionează cu succes într-o serie de destinaţii turistice cum ar fi Barcelona. Însă promovarea ei a fost egală cu zero. Nu ajunge să anunţi în presa locală faptul că oferi un astfel de card. Ar trebui concepută o strategie în patru paşi pentru atragerea de turişti. Primul pas ar fi promovarea regională, pentru că este mai probabil că Maramureşul va fi vizitat, măcar pentru un weekend, de către un locuitor al Clujului ori al Bihorului decât de un turist din Tulcea. După mărirea numărului de vizitatori şi după creşterea veniturilor din turism, ar trebui realizată promovarea la nivel naţional, susţinută chiar din veniturile suplimentare, ca al doilea pas. Ar urma, apoi, pasul al treilea: promovarea la nivel european. Iar pasul al patrulea ar fi promovarea la nivel mondial, pentru că sunt inclusiv turişti din Japonia ori din China, care ajung, din întâmplare, în fiecare an, în locuri precum Cimitirul Vesel de la Săpânţa, Valea Vaserului ori Memorialul de la Sighetu Marmaţiei", spune Gheorghe Muntean, care deţine o agenţie de turism.
Cum poate fi achiziţionat cardul
„Cardul a fost lansat pe piaţă în urmă cu un an de zile ca o modalitate de atragere a turiştilor, împreună cu o serie de operatori turistici şi muzee. Posesorii beneficiază de reduceri consistente la cazare,