Ministrul de Externe, Teodor Baconschi, a declarat miercuri ca in cateva zile va fi infiintat un call-center unde cetatenii romani din Spania vor primi asistenta juridica gratuita, in cazul in care intampina probleme in urma masurilor de restrictie impuse de autoritatile spaniole pe piata muncii.
Insa surse diplomatice au declarat pentru Ziare.com ca ambasada romaneasca din Spania nu a incheiat inca contractul cu operatorul de telefonie mobila spaniola, desi exista o hotarare data de Guvernul Romaniei prin care banii pentru infiintarea acestui call center au fost alocati catre Ministerul de Externe.
Bugetele MAE si STS, suplimentate pentru call-centerul destinat romanilor din Spania
Pe 23 august Monitorul Oficial a publicat hotararea de Guvern prin care Ministerul de Externe si Serviciul de Telecomunicatii Speciale au primit 87.000 de lei, respectiv 188.000 de lei pentru organizarea si achizitionarea echipamentelor pentru centrul de raspuns la sesizarile romanilor ce lucreaza in Spania.
Executivul a decis, la propunerea ministrului Muncii Sebastian Lazaroiu, sa infiinteze o linie verde pentru muncitorii romani din Spania, la care acestia sa poata sesiza abuzurile in aplicarea restrictiilor de pe piata muncii.
Desi banii au fost alocati, lucrurile nu par sa miste, fapt semnalat si de reprezentantii unor asociatii ale romanilor din Spania. Acestia sustin ca reprezentantii Guvernului Romaniei i-au mintit, pe romanii care muncesc cu acte in regula, ca nu vor fi afectati de masurile luate pe 22 iulie de autoritatile spaniole.
"Ce neam suntem... in loc ca Guvernul Roman sa ne tina parte, sa vina si sa faca scandal aici, sa iti tina partea, sa simti ca face ceva pentru comunitatea romaneasca......ei vin si ne MINT si ne spun sa stam cuminti", este mesajul transmis de Adina Ionescu, reprezentanta romanilo