Cel mai dinamic BMW Seria 5, creat de Frohlich Jacek, a fost lansat la finalul anului trecut, iar designul este atat de reusit ca si atunci cand sta pe loc iti da senzatia ca se afla in miscare.
Recent, BMW a adus in gama o noua versiune pentru Seria 5, un motor de 3 litri diesel 258 CP combinat cu transmisia integrala xDrive, al carui pret ajunge la 58.000 euro cu TVA. Modelul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6 secunde si ajunge la o viteza maxima de 250 km/h.
Motorul diesel foloseste a treia generatie de injectie directa Common Rail care are o presiune de 1.800 bari pentru a dispersa combustibilul in picaturi extrem de mici.
Performantele sunt posibile si datorita transmisiei automate sport Steptronic in 8 trepte (avem la dispozitie sitemul Adaptive Drive cu patru programe, Normal, Comfort, Sport, Sport+). Pentru pasionatii de condus sportiv exista si padele pe volan.
Chiar daca masina are tractiune integrala si este aparent mai confortabila decat sportiva, daca facem la stanga si folosim o mare parte din cei 258 de cai putere vom simti o mica miscare a puntii spate, specifica masinilor puternice cu tractiune doar pe rotile din spate.
In conditii normale pe o sosea uscata, sistemul xDrive distribuie puterea intre puntea fata si cea spate intr-un raport 40:60. Sistemul actioneaza instantaneu si subtil, fara ca ocupantii autovehiculului sa sesizeze momentul in care xDrive directioneaza pana la 100% din putere catre una din punti, in functie de situatie.
Curbele abordate frumos cu modelul cu tractiune integrala sunt o placere, masina nu se clinteste nici la viteze de peste 100 km/h.
In afara orasului, motorul diesel de 258 CP cu tractiune integrala are un consum de 7,5 litri daca conducem legal, insa in oras este aproape dublu,14 litri. Nemtii au incercat sa scada consumul in oras cu sistemul Start/Stop care opreste mo