Seria de romane premium se încheie cu o carte care-şi face reclamă singură: "13,99 RON", de Frederic Beigbeder
După divorţul său, a scris "Dragostea durează trei ani". După o experienţă aproape la fel de şocantă, precum munca într-o agenţie de
publicitate, Frederic Beigbeder s-a eliberat (sau răzbunat?) scriind "13,99 RON". O carte cu preţul psihologic demascat încă din titlu. Stilul nemilos al scriitorului francez se dezlănţuie acum asupra lumii scandalos de duplicitare din spatele panourilor publicitare. După cum bănuiaţi, probabil, nimic din ceea ce vedeţi sau auziţi în reclame nu e ceea ce pare a fi.
- "13,99 RON" este o carte despre lumea publicităţii. Detestaţi în continuare lumea asta?
- Mi se pare o lume lovită de nulitate, metoda de a lucra a publicitarilor e groaznică, să formulezi idei care n-ar supravieţui dincolo de reuniunile alea debile. Acum m-am depărtat de lumea asta, nu mai sînt la fel de informat, dar
nu cred că s-a schimbat prea mult.
- V-a fost utilă experienţa în publicitate în meseria de scriitor?
- Da, m-a ajutat în multe feluri. De exemplu, la regizarea filmului după "Dragostea durează trei ani", mi-am adus aminte cum organizează o filmare de cînd făceam spoturi. Să ai un story-board, mai multe camere, monitor pe care să urmăreşti scena.
- Cînd iese filmul?
- În ianuarie 2012, e primul meu lungmetraj.
"Vom vedea şi reclame pedofile"
- În publicitate, sexul poate vinde orice?
- Sexul continuă să vîndă foarte bine. Publicitatea trebuie să seducă, prin urmare, orice poate provoca, scandaliza, interesa sînt metode, "arme" pentru a vinde. Toate mărcile, mari sau mici, folosesc fete drăguţe ca să-şi vîndă produsul.
- În "13,99 RON", clientul le spune publicitarilor: "Vreau aluzii sexuale în reclamă, dar pînă la o limită".
- Da, dar limit