În timp ce americanii apreciază marfa de la Roman, românii cumpără din străinătate.Uzina de la Braşov a fost susţinută, aproape în totalitate, în ultimii ani, de contractele de livrări către Departamentul American al Apărării.
Producătorul de camioane şi autobuze Roman Braşov s-a înscris la o nouă licitaţie organizată de Armata Statelor Unite ale Americii pentru achiziţia de autocamioane. SUA a devenit client fidel al societăţii braşovene, de ani buni, iar în noiembrie, Roman ar putea semna un nou contract cu armata americană pentru livrarea a 360 de autovehicule modificate pentru asalt ori transport trupe.
„Aceste contracte nu sunt o noutate pentru noi. De cinci ani, colaborăm cu americanii. Acum, dată fiind situaţia economică şi de la ei, cel mai probabil, o să livrăm camioanele în două loturi, dar numai de câte 180 de maşini, nu de 230, cât planificasem iniţial. Deocamdată, nu avem pe stoc nimic şi cel mai probabil, ne vom apuca de producţie din luna ianuarie", ne-a declarat Carol Rugacs, directorul Roman SA.
Fără comenzi interne
Directorul fabiricii braşovene nu a dorit să dea niciun detaliu privind dimensiunea financiară a contractului, până în momentul în care nu se va decide câştigătorul licitaţiei. A spus, însă, că este posibil să se semneze chiar şi pe un număr mai mic de autovehicule, în funcţie de banii pe care sunt dispuşi americanii să-i cheltuie.
Chiar dacă americanii sunt mulţumiţi de calitatea autovehiculelor produse de Braşov, din păcate, comenzile pe piaţa internă din România întârzie să apară. Armata Română nu a făcut niciun fel de comandă către fabrica braşoveană, preferând să facă achiziţii din străinătate. „Intern, singurele comenzi ce le-am avut au fost pentru societăţi de utilaj petrolier", a precizat Rugacs.
În total, mai mult de 600 de autovehicule ale uzinei din Roman au ajuns, până acum, în dotarea armate