Transalpina sau „Drumul regelui, cum mai este cunoscută a devenit în scurt timp, dintr-un drum necunoscut, un punct de atracţie pentru turiştii amatori ai şofatului pe serpentine. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 80 la sută, potrivit constructorului.
Pitoreasca şosea, care atinge altitudinea maximă de 2.145 de metri, în Pasul Urdele, pleacă din Sebes, lângă Alba Iulia.
Transalpina şerpuieşte printre munţi şi ajunge în localitatea Bengeşti, din Gorj. Trece pe lângă Lacul Oaşa, pe la Obârşia Lotrului (intersectând DN 7A Petroşani - Voineasa - Brezoi), străbate staţiunea Rânca şi traversează Munţii Parâng, printre Valea Jiului şi Valea Oltului. În total, 148 de kilometri.
Lucrările de asfaltare şi modernizare au început în 2009, iar constructorii şi-au propus să le finalizeze până la sfârşitul acestui an. Numai că din cauza faptului că terenul este unul accidentat, constructorul a cerut prelungirea termenului.
Termen de finalizare: august 2012
La vremea respectivă, acest proiect a fost unul destul de controversat. Costul mare, de aproape 4 milioane de euro pe kilometru pentru un drum de care nu auzise mai nimeni, a stârnit nenumărate discuţii.
Acum, lucrările sunt finalizate în proporţie de 80 la sută, potrivit constructorului.
Click pe imagine pentru Galeria Foto
„Lucrarea, de la kilometrul 1 până la 148 este finalizată în proporţie de 80 la sută. Mai sunt de făcut ziduri de sprijin, completări la acostamente, podeţe. Pot să spun că mai este puţin de făcut faţă de ceea ce a fost. De asfaltat mai sunt porţiuni scurte, câţiva kilometri, care vor fi finalizaţi până în toamnă“, a explicat Veronica Burf, director adjunct al companiei Romstrade, cea care execută lucrările.
Pe teritoriul judeţului Alba, mai trebuie asfaltate porţiuni între Lacul Tău şi Lacul Oaşa, dar şi între acesta din urmă ş