Printre cei mai mari angajatori din România se numără companiile care produc diferite componente şi subansamble pentru industria auto.
Un studiu publicat în prima parte a anului arată că firmele din industria auto şi cea a componentelor auto ar fi urmat să fie cei mai mari angajatori din România în 2011. În decurs de opt luni de la publicarea aceste previziuni, mai multe companii şi-au anunţat intenţia de a face angajări într-un an care poate fi numit tot „de austeritate" şi în pragul unor prevestiri destul de sumbre legate de o revenire a crizei.
Trei dintre marii producători de componente auto prezenţi în România au preferat să Transilvania şi Banatul altor regiuni, pentru deschiderea unităţilor de producţie, iar succesul lor nu poate decât să ajute aceste zone să treacă mai uşor peste al patrulea an de criză. „Studiul de perspectivă privind necesarul de forţă de muncă calificată", elaborat de Multi Consulting Group SRL şi finanţat de Guvernul României şi de Uniunea Europeană arată că industria auto a fost în 2010 una dintre ramurile de succes ale economiei naţionale şi că urmează să păstreze acest trend şi în 2011. Studiul mai arată că deşi, până în luna aprilie, numărul de locuri de muncă din industria auto scăzuse cu 17%, în acest domeniu existau de două ori mai multe slujbe decât la începutul anului.
Astfel, producătorii de autoturisme şi componente auto din România păreau să fie în 2011 cei mai activi angajatori. La nivel naţional, ar urma ca până la finalul anului să fie angajaţi în acest domeniu încă aproximativ şapte mii de persoane.
Potrivit studiului menţionat, din momentul în care criza economică a influenţat negativ industria românească, companiile au fost nevoite să opereze concedieri masive, iar numărul de salariaţi a scăzut sub 200.000.
Unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa românească a cablurile electrice