Ia locul ăla la vedere, să vadă musafirii că ţi-ai găsit locul. Acolo se va aşeza prima dată praful nou, subţire, luând strălucirea coperţii. Dar tot tu vei fi ştearsă prima dată cu cârpa moale.
Stau fără ordine realism magic lângă istorie recentă, ghidul de bune maniere lipit de poezia de la Iaşi, cartea de bucate lângă taxonomia căldurii umane. Sunt ghiduri de conversaţie în vocile noastre şi biografii demne stivuite sub strălucirea unui trofeu monden. Am albume de Bresson, pe care nu el le-a fotografiat, dar spun poveşti cu eleganţă. Capa şi spada eternei încăpăţânări. Aşa multe.
Le deschid la curăţenii, la nevoie, la dor. Şi zboară zâmbete, pentru că uit să citesc criticii lor. Ăştia, cârcotaşii de carte, sunt o specie care n-a putut să scrie şi subliniază doar greşelile de tipar şi colţurile rupte.
E loc în bibliotecă să mai zâmbesc o dată când mi-oi aminti. Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
Ia locul ăla la vedere, să vadă musafirii că ţi-ai găsit locul. Acolo se va aşeza prima dată praful nou, subţire, luând strălucirea coperţii. Dar tot tu vei fi ştearsă prima dată cu cârpa moale.
Stau fără ordine realism magic lângă istorie recentă, ghidul de bune maniere lipit de poezia de la Iaşi, cartea de bucate lângă taxonomia căldurii umane. Sunt ghiduri de conversaţie în vocile noastre şi biografii demne stivuite sub strălucirea unui trofeu monden. Am albume de Bresson, pe care nu el le-a fotografiat, dar spun poveşti cu eleganţă. Capa şi spada eternei încăpăţânări. Aşa multe.
Le deschid la curăţenii, la nevoie, la dor. Şi zboară zâmbete, pentru că uit să citesc criticii lor. Ăştia, cârcotaşii de carte, sunt o specie care n-a putut să scrie şi subliniază doar greşelile de tipar şi colţurile rupte.
E loc în bibliotecă să mai zâmbesc o dată când mi-oi aminti. Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter