Deschizător de drumuri pentru strategia One Ford, conceptul Evos va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt și, din nefericire, va rămâne la acest stadiu pentru că americanii nu au în plan transformarea lui în vehicul de serie.
„Conceptul Ford Evos uneşte trei elemente-cheie care reprezintă esenţa strategiei globale One Ford cu privire la produsele companiei: design de excepţie, tehnologii inteligente şi deţinerea poziţiei de lider în ceea ce priveşte consumul de combustibil. Cu design-ul său atractiv şi experienţa inovativă în ceea ce priveşte tehnologia, acest concept reprezintă o demonstraţie clară a captivantei viziuni pe care o avem pentru marca Ford. Deşi nu veţi vedea maşina aceasta pe şosele, următoarea generaţie de produse Ford din întreaga lume va prezenta multe dintre ideile distincte de design şi tehnologiile avansate pe care le deţine această maşină.”, a declarat Derrick Kuzak, vice-preşedintele la nivel de grup al Departamentului de Dezvoltare Globală a Produselor.
Conform americanilor, Evos nu este un simplu exerciţiu de design. Acest concept concretizează tendinţa echipei globale de dezvoltare a produselor Ford de a proiecta şi dezvolta automobile care să reprezinte mai mult decât un simplu interior şi exterior sau o colecţie de funcţii. „La Ford, viitorul tehnologiei auto va fi definit de experienţa pe care o oferă şoferului şi pasagerilor. Pentru noi, tehnologia reprezintă mai mult decât o simplă listă impresionantă de microprocesoare, senzori şi software; se referă la aplicarea respectivei tehnologii în vederea creării unei experienţe care să consolideze calitatea timpului petrecut de şofer la volan”, a declarat Paul Mascarenas, tehnologul-şef şi vice-preşedintele Departamentului de Cercetare şi Inovaţie al companiei Ford.
Concept creat „în jurul șoferului”
Cercetătorii Ford au dezvoltat deja tehnologii orientate spre