Cine vrea sa lucreze in domeniul distributiei produselor de asigurare va trebui sa detina incepand de joi, 1 septembrie, un certificat de calificare profesionala, a anuntat miercuri Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Este vorba de cei care nu au mai lucrat niciodata in domeniu. Certificatul se poate obtine in urma unui examen organizat de Institutul de Management in Asigurari (IMA), dupa frecventarea unor cursuri de profil la oricare dintre furnizorii de programe educationale autorizati.
Conform normelor emise de CSA referitoare la pregatirea profesionala (Ordinul nr. 11/2011), certificatul reprezinta o conditie pentru incheierea, pentru prima data, a unui contract de munca, de mandat sau intermediere in domeniul asigurarilor.
In plus, atat noii veniti in domeniul distributiei produselor de asigurare dupa data de 1 septembrie, cat si cei care desfasoara deja asemenea activitate au obligatia ca, la perioade sucesive de maxim 3 ani (respectiv de 2 ani in cazul conducatorilor intermediarilor), sa faca dovada ca au urmat un program de pregatire profesionala continua, aprobat de catre CSA. Aceste perioade se calculeaza de la data de 1 octombrie 2010.
Normele CSA ii vizeaza si pe cei care sunt deja angajati in domeniul asigurarilor:
(3) Dupa data mentionata la alin. (1) (n.a 1 septembrie 2011), asiguratorii si intermediarii de asigurari/sau reasigurari sunt obligati sa includa in contractele de munca, respectiv de mandat sau de intermediere ale persoanelor prevazute la art. 2 termenul pana la care acestea trebuie sa urmeze un program de pregatire profesionala continua. Pentru persoanele care la data mentionata la alin. (1) au deja incheiat un contract de munca, respectiv de mandat sau de intermediere, prevederile privind acest termen se pot face printr-un act aditional.", se arata in Ordinul nr 11 pe 2011 al CSA.