Guvernul bulgar a declarat șoseaua dintre granița cu România și cea cu Grecia, parte a coridorului pan-european IX, „proiect de importanță națională”. Finalizarea acestui proiect ar avea ca efect crearea celei mai rapide rute dintre București și portul grecesc Alexandroupolis de la Marea Egee.
Astăzi, cei de la Novinite au publicat o serie de hărți cu șoseaua care va face legătura dintre România și Grecia.
În momentul de față, traseul dintre București și portul grecesc durează cel puțin 8 ore.
Și pentru a demonstra că este într-adevăr o prioritate națională, Novinite informează cp lucrările pentru această șosea vor începe chiar de mâine, 1 septembrie.
Agenția bulgară Novinite a anunțat că oficialii Cabinetului de la Sofia au poziționat șoseaua Ruse – Makaza pe lista scurtă a proiectelor „de impoprtanță națională” pentru a putea atrage fonduri prin Programul Operațional Sectorial „Transport” (POS-T). Pe teritoriul Bulgariei, drumul va trece prin Byala, Veliko Tarnovo, Dryanovo, Gabrovo, Kazanlak, Stara Zagora, Dimitrovgrad, Haskovo, Kardzhali și Momchilgrad.
De fapt, șoseaua cu o lungime de circa 500 km, există și în prezent (I-5), cu excepția unei porțiuni de câteva zeci de kilometri situată la granița bulgaro-greacă, în preajma localității Makaza. Guvernul bulgar are în plan lățirea actualului drum și construirea de tuneluri astfel încât între București și Alexandroupolis să se poată circula în regim de drum expres. Pentru realizarea acestui proiect a fost creat un consorțiu de patru firme numit „Kardzali – Podkova”.
Agenția notează că este încă neclar modul în care va fi grăbită realizarea acestui derum de care se vorbește „de 20 de ani”, mai ales că nu a fost anunțat niciun orizont în privința finalizării lucrărilor. Dacă bulgarii se vor ține de cuvânt, distanța dintre București și Alexandroupolis ar putea fi parcursă î