Reclama margarina Rama La televizor, fosta campioana mondiala Nadia Comaneci isi hraneste copilul cu margarina, iar Mihaela Radulescu mananca salam. In panourile publicitare, actorul Florin Piersic promoveaza centrul comercial chinezesc. Si asta in timp ce consumatorul se intreaba daca acest lucru se intampla si in realitate.
Despre cat de potrivite sunt asocierile dintre VIP-uri si branduri, pe care publicitarii o numesc endorsare, posibilele prejudicii de imagine si credibilitate, dar si despre asa-zis-ul "efect vampir", DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Dochita Zenoveiov, managing director al agentiei de branding Seed Consultants.
Aceasta sustine ca de obicei, in astfel de modalitati de promovare, sunt alese personalitati puternice pentru mentalul local, care sa produca transfer de asocieri puternic pozitive catre brandul de produs, aflat ori in faza de lansare, ori avand o notorietate slaba.
Reprezentanta agentiei de branding Seed Consultants a declarat ca in legatura cu aceasta reclama, intrebarea vizeaza credibilitatea situatiei in care Nadia Comaneci foloseste margarina Rama la micul dejun.
DailyBusiness Video: Nadia Comaneci si margarina Rama
"O endorsare (n.r. tehnica de transfer de asocieri pozitive de la un brand mai puternic si deja foarte bine conturat in mentalul uman catre un alt brand) necredibila poate da rezultate pe termen scurt, insa pe termen lung poate afecta mult mai grav, atat endorserul, cat si brandul endorsat, pentru ca publicul larg este suficient de intelept si stie cum functioneaza publicitatea prin endorsare si ce bugete sunt in joc", este de parere reprezentanta Seed Consultants.
Aceasta a adaugat ca endorsarea este o tehnica pe cat de eficienta atunci cand este folosita corect si moral, pe atat de nimicitoate cand asocierile sunt neadecvate si se doreste doar ardere