Neonaziştii ironizaţi de tinerii social-democraţi riscă să nu mai intre în legislativele din două landuri estice . Partidul Piraţilor are şanse mari să intre în Camera Reprezentaţilor din Berlin, la alegerile din 18 septembrie.
Jusos, organizaţia de tineret a Partidului Social-Democrat, a venit, în campania pentru alegerile locale din Mecklenburg-Vorpommern, cu o găselniţă care pare a da rezultate. Tinerii social-democraţi au adoptat ironia şi umorul pentru a lupta împotriva neo-naziştilor (NPD), partid ce deţine şase locuri în parlamentul local, şi au recurs la Storch Heinar, barza anti-nazistă. Initiaţiva tinerilor a fost îmbrăţişată şi de mai marii partidului, astfel că landul a fost împânzit de la începutul campaniei electorale - alegerile vor avea loc duminică - de peste 5.000 de postere şi afişe cu mascota.
„Puterea berzei în loc de nazişti" este sloganul cu care social democraţii speră să ridiculizeze imaginea NPD, astfel încât formaţiunea să nu mai intre în Parlamentul local. De altfel, sondajele îi plasează pe neo-nazişti sub limita de accedere (NPD are 4,5, iar limita este de 5%) atât în Mecklenburg-Vorpommern, cât şi în Saxonia, dar în general simpatizanţii lor îşi ascund intenţiile de vot.
Alergie la broaşte
Iniţial, mascota a fost creată pentru a ironiza linia vestimentară Thor Steiner, preferată de neo-nazişti şi de grupurile de skinheads. Barza, „dotată" cu o mustaţă à la Hitler, i-a scos din minţi pe cei de la Mediatex, firma care produce Thor Steiner, care s-au adresat justiţiei. O instanţă bavareză a respins anul trecut plângerea, argumentând că nu există motive rezonabile pentru interzicerea mascotei. De atunci, popularitatea lui Storch Heinar a crescut în întreaga ţară.
Mascota şi-a înfiinţat propria trupă rock, „Storchkraft" (Puterea berzei) şi a scos bani frumoşi din vânzarea de tricouri şi insigne cu imaginea sa.