În primul rând, o astfel de măsură de comasare a alegerilor presupune fie devansarea alegerilor generale din toamna anului 2012, fie prelungirea mandatelor aleşilor, primari, consilieri judeţeni, consilieri locali. Acest lucru implică o serie de armonizări la nivel legislativ, deoarece atât Constituţia, cât şi legislaţia electorală în vigoare trebuiesc corelate de către Parlament. Constituţia spune clar că prelungirea mandatelor aleşilor e posibilă numai în situaţii excepţionale, de tipul calamităţilor naturale. Pe de alta parte, dacă se optează pentru alegeri anticipate, acestea presupun o procedură specială, pe care, după părerea mea, PDL nu îşi permite să o declanşeze. Aşa se explică de ce ei au avansat ideea, total neconstituţională, a prelungirii mandatelor aleşilor locali.
Este evident că o asemenea decizie, dacă dorim să păstrăm limitele fireşti ale democraţiei, ar trebui adoptată în urma unui consens al partidelor politice parlamentare. Justificarea PDL că printr-o astfel de măsură se reduc costurile electorale este de fapt o momeală aruncată pentru a-i păcăli încă o dată pe alegători.
În realitate, avem de a face cu o manevră evidentă, prin care PDL încearcă să se menţină la guvernare cu orice preţ. Din nefericire pentru cetăţenii României, aceste decizii sunt luate acum în pripă, numai şi numai din raţiuni electorale. Sunt convinsă că ele trădează disperarea şi teama PDL de a nu pierde puterea. În opinia mea, o asemenea comasare a alegerilor reprezintă un regres evident al democraţiei. Alegerile locale au un rol diferit de cel al alegerilor generale sau prezidentiale şi asta explică de ce în cele mai multe democraţii consolidate ele sunt despărţite. Tocmai pentru a se evita amestecarea celor două tipuri de reprezentări, locală şi legislativă, care, în orice stat de drept, au atribuţii şi competenţe distincte. Parlamentarii se votează pentru