Un litigiu legat de o companie privata de transport a adus la lumina zilei dovezi ale zborurilor clandestine efectuate de SUA pentru a transporta suspectii arestati in cadrul razboiului impotriva terorismului, lansat dupa atentatele din 11 septembrie 2001, relateaza AFP.
Potrivit Washington Post, zeci de zboruri care aveau in special destinatiile Bucuresti, Baku, Cairo, Djibuti, Islamabad sau Tripoli au fost organizate de o mica societate, Sportsflight, cu sediul la Long Island (statul New York), care inchiria un avion la Richmor Aviation. Acum, Richmor actioneaza in judecata Sportsflight pentru ruperea contractului.
Facturile prezentate in justitie arata ca avionul a aterizat si decolat din Bucuresti, unde "se stie acum ca s-a aflat una dintre inchisorile secrete ale CIA", noteaza The Guardian.
Planuri de zbor si liste de apeluri, in special catre oficiali ai CIA sau la sediul agentiei de informatii, au fost depuse ca probe cu ocazia procesului deschis in New York, potrivit cotidianului american, care a fost sesizat de un ONG britanic, Reprieve, specializat in drepturile prizonierilor.
Richmor factura utilizarea unui aparat Gulfstream IV, disponibil in 12 ore, cu 4.900 de dolari pe ora, si a castigat cel putin 6 milioane de dolari in trei ani din contractul cu Sportsflight, potrivit documentelor prezentate curtii.
Potrivit cotidianului britanic The Guardian, alertat tot de Reprieve, Sportflight ar fi spus societatii care oferea spre inchiriere avionul: "Clientul spune ca vom fi foarte, foarte ocupati".
Documentele prezentate tribunalului il citeaza si pe presedintele Richmor, Mahlon Richards, care explica faptul ca "noi transportam personal guvernamental si invitatii lor".
Norica Nicolai: Noile date privind zborurile CIA sunt confuze si nerelevante
Norica Nicolai a afirmat, la RFI, ca