Românii nu sunt o naţie de economi, însă criza financiară şi economică i-a adus cu picioarele pe pământ, atât pe retaileri, cât şi pe consumatori, spune Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de supermarketuri Billa şi singura româncă din fruntea uneia dintre cele 15 reţele de comerţ modern de pe piaţa locală.
"Nu suntem o naţie de economi. Criza i-a determinat însă pe români să caute pachetele şi gramajele mai mici şi mărcile private. La produsele stocabile, cum este uleiul, cumpără o cantitate mai mare, chiar cinci kilograme, dacă preţul per unitate, repectiv litru, iese mai mic." Executivul care la 48 de ani are pe mână afaceri de 270 mil. euro spune însă că deşi nu vom mai vedea un nivel al consumului din perioada de boom, deja se simte o uşoară revenire.
Din acest motiv Billa va deschide cinci magazine în acest an şi peste zece în 2012. Ea mai spune că anul viitor vrea să deschidă primele magazine înainte de Paşte, de aceea deja îşi pregăteşte mutările viitoare. Deşi criza a modificat comportamentul de consum al românilor, numărul de clienţi ai Billa a rămas relativ constant.
"Numărul de clienţi nu a suferit fluctuaţii majore în timpul crizei financiare, ba chiar unele magazine înregistrează un plus de clienţi, însă coşul de consum da. Oamenii vin mai des, însă cumpără mai puţin", spre deosebire de perioada de boom când românii mergeau o dată şi îşi umpleau coşurile pentru o săptămână sau mai bine. "Exuberanţa din consum nu se mai întoarce. Am devenit mai cumpătaţi".
Citiţi interviul complet în ediţia de mâine a ZF
Românii nu sunt o naţie de economi, însă criza financiară şi economică i-a adus cu picioarele pe pământ, atât pe retaileri, cât şi pe consumatori, spune Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de supermarketuri Billa şi singura româncă din fruntea uneia dintre cele 15 reţele de comerţ modern de pe p