Abia s-au terminat examenele de titularizare şi cele de suplinire, că s-au iscat, din nou, discuţii despre profesorii suplinitori.
Repartiţiile pe posturile de suplinitori s-au încheiat, dar mulţi dintre dascăli sunt nemulţumiţi de catedrele primite. Cei mai mulţi din cauza distanţei prea mari, care impune navetă şi norme pe bucăţi la şcoli şi în localităţi diferite. Astfel, în Timiş, peste 400 de catedre rămân neocupate.
Candidaţii din acest an, prioritate pentru ocuparea unui post
Mai mult de 1.800 de dascăli au concurat în acest an pentru posturi de suplinire în şcolile din Timiş. Imediat după încheierea şedinţelor publice pentru repartizarea posturilor, au apărut şi nemulţumirile. Mulţi dintre profesorii suplinitori s-au plâns că, deşi au luat note mari la examene, au primit posturi la zeci de kilometri depărtare de Timişoara. În plus, unii au primit fracţiuni de normă, fiind obligaţi să predea la mai multe şcoli din judeţ, deci, să alerge de la o şcoală la alta.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş spun că numărul fracţiunilor de normă este aproximativ 900, fiind vorba mai ales de discipline ca muzica sau desenul. Alţi profesori s-au trezit că posturile lor nu mai există, pentru că au intrat în completare de normă şi restrângere de activitate, ca urmare a nerealizarii planului de şcolarizare. În plus, dascălii care nu au cerut continuitate pe posturile unde au predat anul trecut s-au trezit că, deşi au note de 8 şi 9, nu pot obţine un post, în vreme ce profesori cu note mai mici decât ei, care au susţinut examen în acest an, au primit catedre.
Conducerea I.Ş.J. Timiş a explicat că această situaţie este conformă noii metodologii, potrivit căreia candidaţii din acest an au prioritate pentru ocuparea unui post pe liste, indiferent de notă, iar apoi sunt luaţi în calcul la repartiţie prof