Guvernul aaprobat miercuri proiectul de lege privind taxa auto, care prevede reducereaacesteia cu pana la 25%, dar si plata ei pentru masinile inmatriculate inaintede 2007. Potrivit legii, daca taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008este mai mare decat cea rezultata din aplicarea noii legi, contribuabilii potsolicita restituirea diferentei de bani.
Potrivit proiectului de lege, care are la baza principiul “poluatorul plateste“, taxa de poluare va fi platita, o singuradata, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculatepentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tarasau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platitao astfel de taxa.
Pentruautovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fiachitata la momentul primeitranscrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, in cazul instrainariiacestora, dupa ce intra in vigoare aceasta lege.
Taxa se calculeazape baza unor criterii precum tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisiade CO2 si norma de poluare, luand in considerare si depreciereaautoturismului.
Intrebat fiind cat va castiga statul de pe urma modificariitaxei, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat ca in 2010 si-au schimbatproprietarul 110.000 masini care fusesera inmatriculate in tara inainte de 2007si pentru care nu s-a platit taxa. Calculandvaloarea medie a taxei pentru masini Euro 3 si Euro 4 reiese ca s-ar fi obtinutvenituri suplimentare de circa 331 milioane lei.
“In 2010 si-au schimbat proprietarul 110.000 de autoturisme, inmatriculate inRomania inaitne de ianuarie 2007. Am calculat o taxa medie si venitulsuplimentar ar fi de circa 331 de milioane de lei pe an. Noi estimam ca vomavea 56.000 de autoturisme la care va trebui sa restituim o va