Noua taxa auto va aduce sute sau chiar mii de procese, pentru ca nu respecta dreptul de proprietate si legislatia europeana, afirma expertii in domeniul juridic, citati de DailyBusiness.ro. Daca va fi aplicata in forma actuala, taxa platita statului ar putea fi mai mare decat pretul masinii.
Noua taxa auto, aprobata de Guvern, va incurca si mai mult situatia de pe piata auto, iar statul, in loc sa castige mai multi bani, se va trezi cu alte procese. In plus, tot mai multi romani isi vor inmatricula masinile in Bulgaria sau alte state, afirma avocatul Gheorghe Piperea, vicepresedintele Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa.
“In loc sa rectifice prevederile ilegale din precedentele taxe, noua formula adanceste statul roman in incalcarea legii”, afirma Piperea.
“Cea mai ridicola prevedere este obligatia de a plati o taxa auto pentru masinile inmatriculate inainte de 2007. Incalca dreptul de proprietate si principiul neretroactivitatii legii”, considera avocatul.
In esenta, controversata prevedere impune tuturor proprietarilor de automobile care le-au cumparat inainte de 2007 (momentul la care a fost aplicata prima taxa auto), sa plateasca taxa de poluare in momentul in care vor dori sa o instraineze.
"Mai simplu spus, statul vrea sa platim o taxa pentru o masina care am cumparat-o acum 5-10 ani. Este ridicol si ilegal. La ce preturi sunt acum in piata auto, ar insemna sa platesti o taxa mai mare decat pretul masinii", a explicat avocatul.
Spre exemplu, potrivit calculelor realizate pe baza grilei din actuala taxa auto, taxa auto pentru o masina cu motor de 1.600 cmc Euro 2, veche de 9-10 ani, poate depasi 4.800 euro, in timp ce pretul ei de piata este intre 3-4.000 euro. Pentru o masina cu un motor de 1.400 cmc Euro 3, veche de 5-6 ani, taxa de poluare auto este, in prezent, de 2394 euro.
@N