O tabletă pliabilă, cu un ecran de 5,5 inci, ar putea deveni principalul competitor al iPad. Sony a prezentat în urmă cu două zile o tabletă care arată altfel decât cele de pe piaţă: se poate plia pe jumătate şi astfel poate fi mai uşor de folosit.
Lansarea portabilelor de forma tabletelor, în urmă cu câţiva ani, a schimbat piaţa de profil. Astfel, specialiştii în gadgeturi se aşteaptă ca tabletele să fie cele mai căutate dispozitive ale sfârşitului de an, alături de telefoanele mobile performante. În acest context, producătorii anunţă noi şi noi modele de tablete.
În urmă cu două zile, Sony a prezentat la un eveniment de profil de la Berlin prima tabletă din lume care se poate plia şi care ar putea deveni un competitor serios pentru iPad-ul produs de Apple. Reprezentanţii Sony spun că Tablet P este mult mai uşor de transportat şi de folosit în spaţiile publice, datorită faptului că se îndoaie pe jumătate. Un alt avantaj ar putea fi preţul: tableta este cu aproximativ 25 de euro mai ieftină decât iPad2, oferind wi-fi şi internet 3G similar, dar având o calitate a imaginii inferioară.
Odată cu Tablet P, producătorul japonez a prezentat şi o versiune normală de tabletă, care nu se poate plia - Sony S. Aceasta are un ecran de 9,4 inci şi este dotată cu tehnologie de raze infraroşii, ceea ce înseamnă că poate fi folosită şi ca telecomandă pentru televizor sau pentru CD player Blu-ray. Cele două noi modele au iscat deja controverse în rândul specialiştilor. „Acestea pot oferi în sfârşit o competiţie reală pentru iPad", scrie „The Mobile Gazette". Jeff Loff, analist pe piaţa IT, crede că designul nu va fi unul de succes. Cele două tablete vor fi lansate pe piaţă anul acesta, în perioada septembrie-noiembrie.