- Social - nr. 858 / 1 Septembrie, 2011 Cand cineva este tentat sa participe la o sarbatoare campeneasca, precum a fost si cea desfasurata la Zau de Campie unde a avut loc a treia editie a Festivalului Folcloric "Pestisorul de Argint”, la 21 august, are de ales mijlocul de deplasare: cu autoturismul, pe cont propriu, cu trenul, cu autobuzul. Cine alege sa mearga pe cont propriu, cu autoturismul, va fi privat de placerile transportului in comun, asa incat, pentru a nu le scapa, sa alegem intre autobuz si tren. Dar cum traseele si orarele de circulatie ale autobuzelor, in principal intr-o zi de duminica, sunt confuze, am ales, ca mijloc de deplasare, trenul. Clasicul tren, doar ca infrastructura, fiindca performantele de viteza si de confort sunt in continua crestere. Cel putin, pe plan mondial, fiindca la noi este o alta poveste. La casa de bilete avem prilejul sa aflam prima innoire petrecuta in transportul feroviar: scumpirea biletelor de calatorie. De la TarguMures pana la Ludus, biletul consta 5,2 lei, la clasa secunda. Sa vedem totusi, ce este mai departe, de vreme ce tariful de transport s-a modificat, in favoarea CFR-ului si in defavoarea calatorilor. Intrand in compartiment, ne cuprinde senzatia ca el a fost candva, pe la mijlocul secolului trecut, elegant si confortabil. Acum, nu doar ca imaginea sa poate crea o stare depresiva, dar si una de neliniste: oare, trenul ajunge la destinatie cu toate componentele, sau le imprastie pe traseu...? Trenul porneste din statie si... Dumnezeu cu mila si grija fata de calatori. Prin fereastra vagonului, peisajul urban se vede lasat domol in urma, inlocuit cu imagini rustice, parca decupate din activitatea agricola, desfasurata pe loturi si parcele, pe cont propriu, apoi ne capteaza imaginea unor sate, paduri. Linistea calatoriei din compartiment este tulburata de intrarea a trei persoane, masculine. Mai precis, doua si j