• Maestre Christian Badea, concertul dumneavoastră deschide cea de a XX-ea ediţie a Festivalului Internaţional George Enescu: lucrări de Enerscu şi Şostacovici. Aţi renunţat la o piesă concertantă cu un solist celebru la care publicul ar fi reacţionat cu siguranţă exploziv şi aţi mizat „doar” pe marea muzică alegând două partituri geniale dar… difi cile. Aş fi curioasă să aflu motivele acestei opţiuni.
Prima piesă a concertului de deschidere a Festivalului este – prin tradiţie – Simfonia I de Enescu, ceea ce este frumos şi firesc. Deci Enescu este oaspetele de onoare şi devine şi „star” al concertului. Simfonia este o lucrare excepţională, mai ales când ne gândim că a scris-o la doar 24 de ani şi ne aminteşte de numeroasele talente muzicale de înalt nivel pe care România le-a dat lumii într-un timp relativ scurt, Enescu fi ind bineînţeles marele nostru maestru. Sinfonia a zX-a de Şostakovici este una din capodoperele muzicale ale secolului XX şi are o profundă semnifi - caţie nu numai autobiografi că, dar şi politică şi socială. Un program de lucrări importante potrivite unui Festival internaţional de ţinută.
• Vorbiţi vă rog despre colaborarea cu Filarmonica din Haga.
Orchestra din Haga este o orchestră de tradiţie care are o reputaţie foarte bună şi aştept cu nerăbdare să colaborăm.
• Sunteţi şi un excepţional dirijor de operă. Nu puţini artişti se pot mândri cu 10 stagiuni la unul dintre cele mai mari teatre lirice dinl ume, Opera Metropolitană dinNew-York. Ar putea fi Oedipe unul dintre proiectele dumneavoastră viitoare ?
Am câteva idei de opere pe care aş vrea să le prezint la Bucureşti. Ca de obicei, proiectele de operă sunt mai complicat de realizat. Sper să fi e posibil. Oedipe ar fi interesant pentru mine, dar din fericire se cântă destul de des la Bucureşti la un nivel foarte bun.