La sfarsitul anului 2006, in pragul aderarii la Uniunea Europeana, Romania introducea taxa de prima inmatriculare pentru autovehiculele straine rulate.
In ciuda avertismentelor venite de la Comisia Europeana, ca aceasta taxa este neconforma cu legislatia comunitara, primul ministru si ministrul de Finante din acea perioada(recte, domnii Calin Constantin Anton Popescu-Tariceanu si Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu) nu au avut nicio reactie sau aceasta a fost una de dispret la adresa respectivelor avertismente, pe principiul ca, pana ne da Comisia in judecata, noi ne facem treaba.
Am considerat aceasta atitudine nu numai zeflemitoare, cat ingrata. In conditiile in care Romania nu inchisese toate capitolele de negociere cu Uniunea Europeana, dar totusi avea sa fie primita - urmand sa inchida respectivele capitole pe parcurs (lucru pe care Uniunea Europeana nu il va mai repeta in cazul unor noi membri, precum Croatia) -, Guvernul isi permitea sa dea cu tifla executivului comunitar.
In ianuarie 2007 am acordat un interviu ziarului Evenimentul Zilei in care am denuntat caracterul nelegal al acestei taxe, avertizand ca Romania va fi actionata in fata instantei comunitare de catre Comisia Europeana.
O alta taxa criticata cu aceeasi ocazie a fost cea pe viciu a lui Eugen Nicolaescu (cel care a umplut strazile, pe bani publici grei, cu bannere infatisand-o pe Mihaela Radulescu in chilotei), care nici aceasta nu a reformat sistemul sanitar - lucru usor de constatat -, ci doar a cauzat o crestere a evaziunii fiscale pe domeniul produselor din tutun si alcool si o scadere a gradului de incasare a accizelor la aceleasi produse.
In cazul taxei de prima inmatriculare, aceasta incalca insusi Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, in speta art. 26 alin. 2 -Piata interna cuprinde un spatiu fara frontiere, in care libera circulatie a marfuri