Unul dintre cei mai huliţi membri ai Cabinetului Boc din acest moment este ministrul Mediului, Laszlo Borbely. De ce? În primul rând este vorba de taxa auto, aşa numita taxa pe poluare.
Aproape în fiecare an românii au avut parte de o nouă modificare a legii sau a valorii taxei. Încă de la introducere, anul 2007, pe atunci numită taxa auto, acest bir nu a fost văzut cu ochi buni de români. Cu toate acestea, taxa nu i-a ţinut departe pe cetăţeni de accesarea de credite, leasing sau alte forme de finanţare pentru achiziţia unui autoturism, nou sau second-hand.
Înainte de venirea crizei, după ce luni la rând statul se trezea cu tot mai multe procese din partea şoferilor nemulţumiţi, guvernul de la acea dată a modificat legea şi a schimbat şi denumirea taxei, din "auto" în "pe poluare". Acest lucru se întâmpla la 1 iulie 2008. În luna decembrie din acelaşi an, valoarea taxei a fost triplată, ca la mai puţin de două-trei luni de la instalarea noului Executiv taxa să fie din nou modificată. În tot acest timp numărul proceselor în instanţă se înmulţea.
Anul trecut, tot mai mulţi români câştigau procesele cu statul, care era şi rămâne în continuare bun de plată. Îngrijoraţi de faptul că oficialii de la Bruxelles ne-ar putea "accidenta" cu infrigementul, acesta fiind de altfel şi motivul pentru care acest bir a suferit mai multe modificări de când a fost introdus, cei de la Palatul Victoria s-au pus pe treabă. În primăvara acestui an a venit şi bomba de la Curtea Europeană de Justiţie, care a dat un răspuns unei instanţe din Sibiu prin care arăta că vechea formă îi dezavantajează pe proprietarii de maşini second-hand din alte state UE faţă de cei din România atunci când taxează doar cumpărările de maşini de pe piaţa europeană, nu şi pe cele din piaţa românească.
Zis şi făcut, juriştii din Guvern au pus osul la treabă şi au s