Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti, primul organism care coordonează RATB, Metrorex şi CFR, a fost înfiinţat prin hotărâre de Guvern Instituţia va reglementa serviciile de transport public de călători în regiune, va fi ordonator de credite, dar va controla şi avizarea licenţelor pentru maxi-taxi.
Guvernul a aprobat la începutul acestei săptămâni un proiect ce stătea în sertar de mai bine de patru ani: înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB).
Considerată şi drept un prim pas spre organizarea Zonei Metropolitane Bucureşti, instituţia-umbrelă va aduce beneficii călătorilor, infrastructurii şi sistemului de transport public. Printre acestea se numără tariful unic pentru călătorii, descurajarea călătoriilor cu autoturisme private şi reducerea traficului rutier.
Uniformizarea tarifului
Potrivit proiectului de actul normativ, AMTB este un organism subordonat Ministerului Transporturilor, care a fost gândit în urma unui studiu făcut în 2006. Gheorghe Udrişte, director al Metrorex şi fost şef al Direcţiei de Infrastructură şi Transport din cadrul Primăriei Capitalei, precizează că aplicarea ordonanţei Guvernului este "foarte bună". "Încă nu este stabilit sistemul de tarifare al călătoriilor, dar este cert că va fi unul uniformizat. De exemplu, oamenii vor putea folosi acelaşi tichet de călătorie pentru un drum cu tramvaiul şi cu metroul fără a i se percepe tarife separate la fiecare acces în mijlocul de transport. Dacă va urca dimineaţa, la ora 7.00, în tramvai, va putea călători, să spunem, până la ora 20.00, şi cu metroul, autobuzul şi troleibuzul, fără a plăti mai mult decât a dat pe tichet dimineaţă", a explicat Udrişte.
Se regândeşte sistemul de transport
Adrian Criţ, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, susţine că înfiinţarea acestei instituţii "demonstrează că ne alini