Italienii de la Astaldi și nemții de la Max Boegl vor construi și cei circa 20,5 de kilometri de autostradă care vor lega Cernavodă de Medgidia, au declarat pentru ”Evenimentul Zilei” surse din piață.
Companiile Astaldi și Max Boegl lucrează și pe tronsonul Medgidia-Constanța.
Rezultatul licitației va fi comunicat în mod oficial presei cel mai probabil luni. Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, proiectarea va dura trei luni. ”În vara anului viitor se va circula pe o bandă, urmând ca la finalul lui 2012 să putem circula pe ambele benzi”, ne-a declarat Boagiu.
Opt oferte a primit Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru construcția tronsonului dintre Cernavodă și Medgidia, după ce lucrările au fost scoase la licitație în urma rezilierii constractului cu francezii de la Colas.
Potrivit unui comunicat al CNADNR realizarea celor 20,49 kilometri de autostradă care va lega Cernavodă de Medgidia este estimată la 726,21 milioane de lei (175,6 milioane euro), fără TVA.
Boagiu declara la o vizită anterioară pe Autostrada Soarelui că rezilierea contractului de construcție a tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia nu a fost o greșeală, deoarece firmele care au depus oferte au cerut și cu 50% mai puțini bani decât francezii de la Colas.
Află cine a depus oferte.
Șefa de la Transporturi a verificat, astăzi, lucrările efectuate la tronsonul Medgidia-Constanța (30,82 kilometri), unde la finalul lunii iulie se circula pe o singură bandă. Valoarea contractului semnat de CNADNR cu firmele Astaldi Spa (Italia) şi Max Boegl (Germania) este de 596 de milioane de lei fără TVA, din care contribuţia Băncii Europene pentru Investiţii (BEI) este de 315 milioane lei, a Guvernului României de 143 milioane lei şi contribuţia Comisiei Europene, prin fondul de coeziun