Reprezentanţii firmelor din sectorul auto afirmă că reducerea taxei auto cu 25% şi plata acesteia inclusiv pentru maşinile din România înmatriculate înainte de 2007 vor încuraja importul vehiculelor second-hand şi vor duce la scăderea preţurilor la tranzacţiile cu autoturisme înmatriculate.
"Noua formă a taxei auto va stimula importul de autoturisme rulate, blocat la începutul anului acesta de măsura majorării taxei. Totodată, impunerea plăţii taxei de poluare la tranzacţiile cu maşini deja înmatriculate va duce la modificarea preţului de piaţă al acestora. Iar în cazul de faţă vor apărea încercări de fentare a plăţii taxei prin diferite metode, cum ar fi contractul de comodat", a declarat Bogdan Axinia, directorul general al portalului de oferte auto second-hand Auto.ro.
Cristian Bică, membru al Asociaţiei Distribuitorilor Autorizaţi Ford din România, spune că taxa va reduce preţul maşinilor înmatriculate înainte de 2007 cu valoarea acesteia pentru ca vânzătorii să găsească cumpărători.
"În primul rând va creşte numărul celor care îşi vor achiziţiona un autovehicul second-hand de peste graniţă. De asemenea, dealerii care vând vehicule rulate şi care au în stoc maşini achiziţionate anterior prin buy back sau trade in, pentru care nu s-a plătit această taxă, vor pierde sume importante. Şi nu în ultimul rând, vor exista din ce în ce mai multe maşini tranzacţionate fără perfectarea actelor", a afirmat Bică.
Pe de altă parte, Silviu Preoteasa, preşedintele Asociaţiei Dealerilor de Marcă Volkswagen şi Audi, a afirmat că măsura este benefică pentru piaţa vehiculelor noi, banii rezultaţi din generalizarea taxei urmând să finanţeze programul de înnoire a parcului auto.
Nicuşor Sorescu, directorul grupului Rădăcini, a subliniat că noile măsuri vor duce la creşterea parcului auto second-hand.
"Anul trecut, aproape jumătate din parcul auto di