Cota de piață deținută de Apple pe piața tabletelor este de circa 61%, iar iPad-ul câștigă tot mai mult teren în defavoarea celorlate gadgeturi. Există, însă, o carte pe care ceilalți producători o pot folosi pentru a câștiga cotă de piață: prețul. Sursa: REUTERS
Potrivit revistei The Economist, care citează Strategy Analytics of Newton, toate tabletele care rulează Android au o cotă de 30% din piață. Restul este împărțit între dispozitivele care rulează Windows (4.6%) și Blackberry (3,3%). De ce este atât de popular iPad-ul?
Analiștii de la The Economist consideră că gigantul american condus, până de curând, de Steve Jobs a reușit să câștige adepți prin designul simplu și prin zecile de mii de aplicații disponibile care profită la maximum de ecranul de 9,7 inchi. Apple a creat o nouă categoe de produse. Ceilalți producători de pe piață, Asustek, Lenovo, Hewlett-Packard, Research In Motion, Samsung și Toshiba, nu au făcut altceva decât să se înscrie în trend.
Prețul mai mic le-ar putea aduce producătorilor de tablete victoria în războiul cu Apple
După ce a anunțat că renunță la tabletele TouchPad, la o lună de la lansarea unei noi generații, acțiunile Hewlett-Packard s-au prăbușit cu 20%. În momentul în care directorul general de la HP, Leo Apotheker, anunța acest lucru într-o conferință de presă, un TouchPad în varianta de 16 GB costa circa 399 de dolari, cu toate că, la lansarea pe piață, prețul anunțat a fost de 499 de dolari, similar celui al iPadului.
Săptămâna trecută, HP a decis reducerea prețului până la 99 de dolari și tableta lor s-a evaporat de pe rafturile magazinelor într-un timp record. Astfel că, oficialii companiei au decis să mai producă un lot de tablete, ”surpinși fiind de cererea mare”. Potrivit iSuppli, costurile de producere ale tabletei TouchPad se ridică la circa 306 dolari. Menținând prețurile atât de jos