Centura Vâlcele-Apahida, de 23,7 kilometri, va fi finalizată integral, potrivit prevederilor contractuale, abia la 1 iunie 2012. Valoarea lucrărilor pentru porţiunea de circa un kilometru, afectată de alunecări de teren şi relicitată de curând, a fost stabilită la 45 de milioane de lei.
Costurile pentru kilometrul de centură afectat de surpări ajung astfel la peste 10 milioane de euro. Suma depăşeşte cu mult chiar şi costul mediu pe kilometru pentru Autostrada Transilvania. În urma renegocierilor de la Ministerul Transporturilor, pretul unui kilometru de autostradă construit de Bechtel va fi de 6,9 milioane de euro pe kilometru.
Primul tronson al centurii Vâlcele-Apahida are termen de finalizare chiar la sfârşitul acestei luni, în 30 septembrie. "Nu există nicio problemă în respectarea acestor termene", a declarat Ion Pantelimon, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj. Centura va deveni funcţională din acest an, cel târziu din 10 noiembrie, când va fi deschisă traficului.
Porţiunea cu probleme, afectată de alunecări de teren, va fi ocolită printr-o altă porţiune de drum ocolitoare, astfel încât traficul, odată deschis, să nu fie afectat. "Între timp se va lucra la tronsonul afectat de alunecări şi infiltraţii. Am vrut să dăm timp constructorilor ca şase luni să se ocupe cum trebuie de acest segment şi să-l poată preda la termen, la 1 iunie 2012", a declarat prim-ministrul Emil Boc, aflat astăzi la Cluj, într-o vizită pe şantierul centurii Vâlcele-Apahida.
Potrivit şefului DRDP, s-a finalizat deja contractul de reatribuire a lucrărilor pentru contractarea segmentului cu alunecări de teren de pe centura de est, de aproximativ un kilometru. Valoarea lucrărilor a fost stabilită la 45 de milioane de lei. Firmele Nemzetkozi Vegyepszer Ungaria şi Diferit SRL vor executa lucrările. În cazul în care centura nu va dată în folosi