Prototipul TMG EV P001, sută la sută electric, pilotat de Jochen Krumbach, a stabilit un record de 7 minute şi 47,79 secunde, mult sub recordul anterior de 9 minute şi 1,338 de secunde. Prototipul de curse creat de Toyota Motorsport este propulsat de două motoare electrice ce generează 375 CP. Având o greutate de doar 952 kg, vehiculul poate accelera de la 0-100 km/h în aproximativ 4 secunde, iar viteza maximă este de peste 260 km/h.
Bateriile lithium-ceramic produc 520 volţi şi au o capacitate de 41,5 kwh. Autonomia este de aproximativ 200 km, iar reîncărcarea durează 8 ore. Ţinta iniţială stabilită de TMG era de a trece sub pragul de 8 minute.
"Obiectivul acestui proiect a avut două direcţii: în mod cert am vrut să setam un nou record pentru turul de pistă cu un vehicul electric şi sunt foarte mândru că am reuşit. Pe de altă parte, am vrut să testăm şi comportamentul motorului nostru electric în condiţii extreme, iar în motorsport nu există circuit mai dificil decât cel de la Nurburgring. Astfel, pe baza acestei experienţe, vom putea îmbunătăţi motoarele electrice pe care le producem", a declarat Pascal Vasselon, directorul tehnic al TMG, . Rob Leupen, director al Toyota Motorsport, a adăugat: "Este o realizare impresionantă care demonstrează potenţialul uriaş al sistemului electric de propulsie. Nu mai există niciun dubiu că o maşină de curse electrică oferă cel puţin acelaşi spectacol ca şi o maşină de curse tradiţională. A fost o senzaţie extraordinară să privesc vehiculul electric zburând efectiv pe pistă şi să aud doar zgomotul făcut de vânt şi de cauciucuri pe asfalt. Sunt foarte mândru să văd numele TMG în Cartea Recordurilor. Dar acesta nu este sfârşitul poveştii pentru TMG şi vă asigur că veţi vedea vehiculele noastre electrice în acţiune din nou, în curând."
Prototipul TMG EV P001, sută la sută electric, pilotat de Jochen Krumbach, a