Una dintre cele mai acerbe competiţii între malluri - Atrium Center versus Galleria Arad - a început deja, deşi cel de-al doilea proiect va fi deschis doar peste o lună, pe aceeaşi stradă, calea Aurel Vlaicu, la o distanţă de 2,8 kilometri unul de altul.
Atrium Center are avantajul "primului venit", mallul fiind deschis în primăvara anului trecut, dar şi al unei poziţii mai apropiate de centrul oraşului, la mică distanţă faţă de gară.
Galleria a fost dezvoltat de un grup cu o putere financiară mai mare, GTC, care deţine un portofoliu de active imobiliare finalizate de 1,9 miliarde de euro în Europa, dar care pe piaţa locală nu a convins până în prezent pe piaţa de retail, unde primele trei malluri dezvoltate, în Buzău, Suceava şi Piatra-Neamţ, au rezultate sub aşteptări.
Bătălia brandurilor
Un factor determinant pentru un mall îl reprezintă mixul de chiriaşi, iar în aceste cazuri "lupta" se va da între Cora, Inditex (Zara) şi Mango, în Galleria, respectiv H&M, C&A şi New Yorker, în Atrium. În materie de electrocasnice, Galleria va avea un magazin Flanco, în timp ce în Atrium este deschis un Altex.
În ultimele luni s-a dat o luptă acerbă între cele două proiecte pentru atragerea de chiriaşi. Spre exemplu, operatorul de cinematografe Cinema City a decis să deschidă un multiplex şi în proiectul Galleria, deşi operează deja şi în Atrium Center. Astfel, Aradul va fi primul oraş din afara Capitalei în care Cinema City va opera două multiplexuri. O problemă pentru ambele proiecte, la fel ca pentru majoritatea mallurilor din afara Bucureştiului, o reprezintă zona de food-court, în care niciunul dintre cele două malluri nu a anunţat până în prezent semnarea vreunui contract cu cele mai extinse reţele de fast-food - McDonald's sau KFC.
McDonald's deţine o unitate în Arad situată stradal, în apropierea primăriei, în timp ce lanţul KFC e